Thailand-en-Bali-2012.reismee.nl

Dolfijnen spotten in Lovina, Willy heeft een sessie met een Balinese healer en golfsurfen in Kuta beach

We vertrekken ‘s-morgens vanuit de bergen van Munduk voor een 1,5 durende autorit naar het strand in Lovina, in het noorden van Bali. Ruim 10 jaar geleden hebben wij in Lovina een maand een Balinees huis gehuurd en we koesteren warme herinneringen aan deze vakantie toen Danja nog maar 4 jaar was......Wat gaat de tijd snel. Een aanrader als je langere tijd op Bali wilt verblijven! www.paradijsopbali.com

We zijn toen met een boot op zee gegaan om dolfijnen te spotten. Dat was een bijzondere ervaring en onze reisgenoten besluiten om dat ook te doen. Het betekent wel vroeg op. Om 5.30 zwaait Francois ze uit als ze in het donker met een kano de zee op gaan. Ze hebben geluk want komen terecht in een school dolfijnen en terug met prachtige foto’s.

Willy regelt een afspraak met een Balinese healer omdat ze nog steeds geteisterd wordt door migraine. Ze heeft met deze healer een bijzondere ervaring die sterk doet denken aan de filmscenes uit de bioscoopfilm Eat Pray Love. Ook daarin heeft een vrouw een ontmoeting met een Balinese healer. En nu maar afwachten of het resultaat heeft.....

We bezoeken ook nog de warmwater bronnen en zwemmen in zwavelbaden wat ons doet denken aan onze reis naar Nieuw Zeeland. Ook daar hebben we met veel plezier gezeten in deze naar rotte eieren stinkende baden. Het was wederom heerlijk!! We genieten van de prachtige zonsondergangen in Lovina met een biertje op het strand. Dan wordt het weer tijd ons vervoer naar Kuta te regelen. De laatste bestemming op deze Bali trip. Het is 3 uur rijden en daarom vertrekken we vroeg. In Kuta Beach gaat Francois golf surfen.(zie foto’s) De volgende dag vertrekken we naar Bangkok met Asia Air. We willen vroeg op Denpassar airport zijn en ontbijten met z’n allen. Dit is tegelijkertijd het afscheid van onze reisgenoten die nog een weekje in Bali verblijven. Francois is vandaag jarig en wordt verrast met kadootjes en taart! (zie foto’s) Net als vorig jaar in Vietnam heeft Willy weer een prachtige taart geregeld! Zij is hiervoor achterop een brommer bij een Balinees naar een speciale bakker in Kuta gereden die een taart met nederlandse tekst heeft gemaakt! (zie foto’s) We hebben een taxi geregeld naar de airport die ons om 08.15 ophaald. We nemen afscheid van onze reisgenoten waar we zoveel mee beleefd hebben hier op Bali.

Leontine, Maria en Cees we vonden het hartstikke leuk om met jullie te reizen. We wensen jullie nog veel plezier in Candidassa. Volgend jaar gaan we met z’n allen naar Tanzania op safari, ok? Op Denpassar airport dat berucht is om z’n chaos en lange wachttijden checken we als eerste in voor onze vlucht naar Bangkok. Als we de ellenlange rijen voor de douane gepasseerd zijn hebben we nog tijd voor koffie en dit reisweblog. Het einde van onze reis komt in zicht.... Vanavond gaan we in Bangkok uit eten in een bijzonder restaurant dat we 4 weken geleden gereserveerd hebben. http://www.jimthompsonhouse.com/ Onze laatste 2 reisdagen in Bangkok gaan we nog even genieten van de Thaise gastvrije sfeer!!

Mary-Lou

Van harte gefeliciteerd Fracois en geniet van jullie laatste vakantiedaagjes!

gerry

Francois van harte gefeliciteerd...wat weer een geweldige plek om jarig te zijn...
En Willy, wat goed van je, die actie met die taart!!!!
Liefs Gerry