Thailand-en-Bali-2012.reismee.nl

De ziekenboeg in de bergen van Munduk

We hebben ons vervoer naar de bergen van Munduk geregeld. Op verzoek van Leontine reizen we eerst langs een tempel. 's-Morgens komt Leontine echter melden dat Cees, Maria en zijzelf ziek zijn. Ook Danja heeft die nacht 2 x overgegeven en heeft nu koorts. Willy heeft dezelfde klachten. Behalve Francois, die heeft (nog) nergens last van. Met deze ziekenboeg besluiten we het tempelbezoek te schrappen en vragen we de chauffeur om ons rechtstreeks naar Munduk te brengen. Dit ligt in het noorden van Bali en is z'n 2 uur rijden van Ubud waarvan het laatste stuk in de bergen. Het is stil in de auto op wat kokhals geluiden na. De plastic zakjes die we meegenomen hebben komen goed van pas. Als we ingecheckt hebben in ons resort Purilumbung.com gaan Leontine, Cees en Maria direct weer naar bed waar ze pas de volgende ochtend uitkomen. Francois gaat vrolijk in het restaurant een nasi campur eten en Willy en Danja gaan voor de gezelligheid even mee. Ze voelen zich nog wel slapjes. We regelen bij de receptie van dit resort een gids voor onze bergwandeling de volgende dag. We vermoeden dat we allemaal dan weer fit zijn. Dat blijkt tegen te vallen. Danja en Willy zijn zover opgeknapt dat we besluiten met ons drieen de wandeling van zo'n 3 uur te gaan maken door de bergen van Munduk. Onze reisgenoten hebben helaas geen energie en voelen zich nog slap en moe. We gaan op pad met onze gids en genieten enorm van deze prachtige tocht die ons via steile paadjes door de bergen naar watervallen brengt.(zie foto's) 's-Middags luieren we wat in de zon, werken het weblog bij en lezen onze boeken. De volgende dag reizen we verder naar het noorden van Bali , naar de kust en het strand van Lovina waar we 2 dagen zullen blijven. Hopelijk zijn we allemaal dan weer 100% fit om met de boot dolfijnen op zee te gaan spotten.