Thailand-en-Bali-2012.reismee.nl

Onze belevenissen in Ubud

Na een paar heerlijke dagen aan het strand in het Bali Hyatt hotel in Sanur wordt het weer tijd ons vervoer te regelen. We gaan naar onze volgende bestemming Ubud. Op straat worden we vaak aangesproken: 'looking for transport?' Na de gebruikelijke prijsonderhandeling vertrekken we met enige weemoed van ons heerlijke hotel voor de rit van 1,5 uur naar ons volgende plek. Dit keer een klein resort van 7 villa's midden in de prachtige natuur rondom Ubud. Leontine en haar kids Maria en Cees zijn al 2 dagen in Ubud en komen vandaag naar ons toe. Vanaf hier reizen we samen door Bali tot 23 juli, de dag waarop wij weer naar Bangkok terugkeren. ubuddedarivillas.com is echt een aanrader! Check de website en je begrijpt waarom. Het is een gezellig weerzien en Danja springt met Maria direct het zwembad in. We bespreken onze plannen voor de volgende dag. We hebben een fietstoer met gids geboekt waarbij we van de top van een vulkaan terug naar Ubud fietsen. De volgende dag staan we vroeg op en een minibus brengt ons naar lake Batur waar we met een prachtig uitzicht genieten van ons ontbijt. De fietsen staan al klaar en na wat instructies beginnen we onze spectaculaire tocht door de prachtige natuur van Bali. We fietsen langs groene terras rijstvelden en vele dorpen waar de kinderen enthousiast hello hello roepen als wij passeren. De foto's en de video geven een mooie impressie van deze indrukwekkende tocht. We stoppen in een dorpje waar een crematie in voorbereiding is en onze gids vertelt ons veel over de Balinese godenverering en cultuur. Tenslotte lunchen we in een traditioneel Balinees huis waar we te gast mogen zijn. De volgende dag gaan we naar het stadje Ubud waar we een prachtige wandeling door de rijstvelden maken/zie foto's. Danja stelt voor om de middag alleen met de vrouwen Ubud in te gaan. Dat betekent winkelen, massages en nagels lakken. We eten 's-avonds met z'n allen buiten in een sprookjesachtig verlicht restaurant, jawel weer aan de rijstvelden, en besluiten hiermee ons Ubud bezoek. De volgende dag op naar Munduk, een dorp 100 km noordelijker van Ubud waar we een trekking van een dag gaan doen en wederom een resort midden in de natuur hebben.