Thailand-en-Bali-2012.reismee.nl

van Thailand naar Bali

‘s-Morgens om 05.00 vertrekken we vanaf ons airporthotel naar het vliegveld van Phuket. Het is vlakbij en 10 minuten later staan we in een lange rij voor de incheck balie. Om 06.45 gaat onze vlucht naar Bali maar tot onze schrik staat er in grote letters dat de incheckbalie 45 minuten voor vertrek sluit, dus om 06.00 uur.We vliegen met een low cost carrier Air Asia en er staan zo’n 20 mensen voor ons. De incheckprocedure gaat tergend langzaam en na drie kwartier wachten zijn er nog 10 passagiers voor ons. Om 5 minuten voor 06.00 uur zijn we aan de beurt. Achter ons staan nog zeker 30 passagiers die niet meer mee mogen....We rennen naar de douane wat ook nog een half uur duurt en hijgend komen we bij de gate waar het instappen al is begonnen. Dit willen wij NOOIT meer meemaken! Air Asia is streng in het handhaven van haar eigen regels en wij vragen aan de bemanning of deze mensen echt geweigerd worden. Dat word bevestigd......23 juli vliegen wij vanaf Bali met Air Asia terug naar Bangkok en we nemen ons voor dat we minstens 3 uur van te voren in de rij staan! Blijven staan betekent ticket kwijt en opnieuw boeken....de prijs is er dan ook naar want van Phuket naar Bali- 3,5 uur vliegen- hebben we een ticket geboekt voor 45 euro! De vlucht verloopt voorspoedig en turbulent want het is regentijd in dit gebied met veel onweer. We landen veilig op Bali waar de zon schijnt en het zo’n 32 graden is. Sorry mensen in NL met dat waardeloze zomerweer bij jullie. Vanaf 25 juli gaat de zon pas weer schijnen, want dan komen wij weer terug. We gaan nu eerst genieten van het ons dierbare Bali. We regelen een airport taxi naar ons hotel Bali Hyatt in Sanur. Om 13.00 hebben we afgesproken met Leontine en haar twee kids Maria en Cees waar we samen mee rondreizen. Na een heerlijke middag op het strand eten we in een restaurant aan zee weer een echte Indonesische maaltijd. Thais eten is prima, maar dit mag er ook zijn. De volgende dag gaat het luieren weer beginnen om krachten op te doen voor de trip die we op Bali gaan maken. Op het programma voor de komende 1,5 week staan het bijzondere Ubud, een fietstocht van de vulkaan, een verblijf in een traditioneel Balinees huis en wandelingen tussen de rijstvelden, de kust van Lovina en tot slot golfsurfen in Kuta. De foto’s geven alvast een indruk van dit paradijselijke eiland dat we het laatst bezocht hebben tijdens onze wereldreis 4 jaar geleden. Het voelt alsof we niet weg zijn geweest.....