Thailand-en-Bali-2012.reismee.nl

Genieten op Koh Samui en onze belevenissen in Phuket

We genieten van onze 5 dagen op het prachtige tropische eiland Koh Samui. Ons eerste hotel, het Mantra resort, is op een berg gelegen en onze villa heeft een mooi uitzicht op zee. Er rijden golfkarretjes rond om ons te vervoeren op de steile paden en het ontbijt is het beste wat we ooit ervaren hebben. Aanrader dus voor als je naar Koh Samui gaat www.mantrasamui.com Overdag luieren we aan het zwembad en ‘s-avonds gaan we met de hotel shuttle bus naar een klein vissersplaatsje Bo Phut om te eten in een van de vele restaurants aan zee. We spreken af met onze kennissen Coby en Marcel die ook op Koh Samui zijn. De volgende dag bezoeken we Chaweng waar we de Starbucks met een bezoekje vereren. De volgende dagen in Koh Samui zijn we in het plaatsje Lamai Beach met prachtige stranden waar we op het strand weer genieten van de Thaise massages. Danja laat dit keer haar teennagels van een mooi blauw kleurtje en bloemetjes voorzien. (zie foto’s) We hebben nu een hotel aan het strand en het luieren bevalt ons goed. We lezen op de iPad boeken, de digitale Elsevier, NRC en overal is Wifi. We gebruiken Skype om met het thuisfront te bellen en Danja twittert af en toe met haar vriendinnen. “The world is our playground” is voortaan ook onze lijfspreuk! Analoog aan de BMW reclame.

Wat een verschil met 20 jaar geleden toen wij hier ook waren.......We zaten in een basic hutje op het strand en keken ‘s-avonds met andere backpackers een film in een van de lokale restaurantjes. En ook daar genoten we enorm van! In een lokaal reisburootje boeken we onze reis naar Phuket. De volgende dag worden we om 9.00 uur opgehaald met een minibusje en naar de boot gebracht. Francois slaakt bij het tillen van de bagage een kreet en blijft staan. Acute spit! Zijn rug is helemaal verkrampt en als een oude man strompelt hij verder. Na 1.5 uur met de veerboot varen staat onze bus klaar die ons aan het einde van de middag in Phuket afzet op het busstation. We maken in de bus nog iets verrassends mee (zie foto’s) en de chauffeur rijdt deze keer gelukkig erg relaxed. Ons hotel ligt in de “old town” waar we een mooi boutique hotel in Portugese stijl hebben geboekt. Het lukt ons altijd weer om met behulp van Tripadvisor ( een site waar reizigers hotels reviewen) bijzondere locaties te vinden om te verblijven. De oude stad Phuket is verrassend van architectuur met veel Portugese invloeden. De volgende dag ontbijten we in de oude stad waar alleen een Thais ontbijtje te krijgen is. We komen een oude Chinese kruidenwinkel tegen waar we veel te weten komen over tal van geneeskrachtige kruiden en met rugbalsem optimistisch deze zaak weer verlaten. Danja koopt nog een even een nieuwe outfit(zie foto)in een romantische winkel en dan terug naar de hotelkamer waar Francois van Willy een stevige rugmassage krijgt met Chinese wonderbalsem. Hiermee is de pijn direct een stuk minder. ‘s-,middags gaan we met een lokale bus (zie foto’s) naar het strand. Einde van de dag nemen we een taxi naar ons airport hotel dat vlak bij de kust ligt. We besluiten ons Thailand deel van onze vakantie met een heerlijke maaltijd op het strand. Op onze kamer bekijken we de film The Truman Show en gaan vroeg slapen. Want de volgende dag gaat om 05.00 uur de wekker voor onze vlucht naar Bali.

Marijke

Ha wereldreizigers, Leuk, leuk, leuk! Behalve de spit van Francois dan. Nav je massageverhaal met bijzondere balsum, kwam wel het happy ending filmpje voor mijn geest :-). En Willy, wat zie jij er tijdens het reizen toch steeds weer top gekleed uit. Zelfs witte jurkjes in stoffige, broeierige landen. Hoe doe je dat toch? Mij lukt dat absoluut niet.

marieke

Ha vakantiegangers! Ja, die vraag die Marijke stelt had ik ook: sjieke witte jurkjes?! Ik heb alleen simpele 'oude' jurkjes en wat korte broeken klaar liggen voor sri lanka.... En jullie hebben ook heel kleine koffertjes, of is dat schijn? Ik kom wel goed in de stemming door jullie blog ;-). Nog 1 dag en dan vliegen wij naar het oosten. Geniet enorm van Bali, daar heb ik ook goede herinneringen aan. Francois: sterkte met de rug, ik hoop dat de massages snel helpen. veel liefs!