Thailand-en-Bali-2012.reismee.nl

Willy kan zo het boedhistisch klooster in.....

Vandaag staat een bezoek aan de klongs gepland met een longtailboat en laten we ons verder verrassen door de stad. Met de skytrain zoeven we hoog boven het muurvast zittende autoverkeer.We bezoeken het Jim Thompson huis. Een Amerikaan die het bedrukken van zijde industrieel ontwikkeld heeft rond 1930. In Bangkok staat zijn prachtige houten huis in een oase van rust. Met kostbare kunstschatten is het een museum en het huis is in originele staat uit 1950. Het heeft een culinair en prachtig gelegen restauarant waar we wat eten en dit hebben we direct gereserveerd om later de verjaardag van Francois te vieren. Een bijzondere plek en een must om te beleven als je in Bangkok bent. Weelderige tuinen met vijvers en prachtige reuzenschildpadden. (zie foto's) Daarna met de longtail boat door de klongs van Bangkok. Wat een armoe en viezigheid(zie video)We eindigen onze tocht bij de Golden mountain: een heuvel midden in Bangkok met daarop een prachtige tempel.(Wat) We klimmen vele trappen op naarboven en komen onderweg een rij klokken tegen die afwisselend en met veel elan door Danja en Willy op boedhistische wijze bespeeld worden. Willy heeft gewonnen, check de video! Met de longtail boat varen we terug naar het centrum van de stad waar we in een airconditioned shopping mall bijkomen van de middag hitte. Willy heeft een prachtige foto meegenomen uit NL om deze na te schilderen. We vinden een kunstenaar waarvan Willy al wist dat deze hier woonde. Na wat onderhandelen over de prijs laten we een flink schilderij van 1 x1 meter van deze foto maken. (tip 2 als je in Bangkok bent, Sieta&Mark) In het heerlijk koele winkelcentrum komen we vele nagelstudio's tegen en wat daar het gevolg van is zie je op een vd foto's in de nieuwe foto serie. Nadat we met de skytrain weer naar ons hotel gezweefd zijn moeten de dames natuurlijk de dag weer besluiten met een heerlijke voeten massage.
Morgen op weg voor onze 2 daagse toer naar Kanchanaburi. Om 06.00 uur 's-ochtend worden we opgehaald bij ons hotel. Danja verheugd zich al op de overnachting in het olifanten resort en Francois op de bamboo rafting die op het programma staat.

't kennet.....

KLM maakt het weer extra spannend voor ons....

Gaat het dinsdag 25 juni wel of niet lukken om mee te komen naar Bangkok?

We hebben een standby ticket IPB (Indien Plaats Beschikbaar) en vlak voor ons vertrek is onze vlucht overboekt.

Gelukkig komen er enkele Business class passagiers niet opdagen en krijgen wij op het laatste moment deze stoelen toegewezen. HOERA!

Om 18.00 uur gaan we de lucht in om 10 uur later te landen in Bangkok.

Met een taxi zijn we door de verkeers chaos binnen 1,5 uur in ons hotel Center Point Silom.

‘s-Middags hebben we afgesproken met Coby en Marcel op het dakterras op 64e verdieping van het Lebua hotel vanwege een waanzinnig uitzicht.

We borrelen daar gezellig tot het donker wordt. (klik op foto's en daarna op Bangkok) en zoeken een gezellig restaurantje in een van de zijstraatjes. Onze eerste Thaise maaltijd smaakt prima!

We nemen voorlopig afscheid van Coby en Marcel die toevallig ook net als wij begin juli op Koh Samui zijn.

De volgende dag gaan we met de rivierboot naar het Grand Palace en de tempel Wat Po. Indrukwekkende tempels waarbij de foto’s voor zich spreken....

We zien er wat merkwaardig uit omdat we alleen in speciale bedekte kleding naar binnen mogen.

Daarna met de taxi naar Khao San Road waar Danja alleen maar in de vele winkeltjes te zien is! Veel herinneringen kwamen boven aan onze eerste reis samen als backpackers, nu alweer 20 jaar geleden.

Terwijl de dames in de winkeltjes hun tijd doorbrachten heeft Francois na lang twijfelen eindelijk een flinke tatoo laten zetten op z’n arm! (zie foto)

Nu is hij ook een ECHTE man.

Zegt’ ie......

Willy en Danja keken hiernaar met gemengde gevoelens en besloten dat Francois deze vakantie niet meer op de foto mag!

Terug naar het hotel en na een duik in het zwembad op naar de massage dames van het hotel voor een vergelijkend onderzoek met onze Vietnam massages van vorige jaar. Francois weet NU wat een Thaise massage is met een happy ending....(zie video /18+)

Daarna weer uitgerust naar de night market voor een originele Thaise maaltijd in een van de foodstalls.

We raken langzaam gewend aan de hitte en genieten van de Aziatische sfeer en de gezellige drukte. Morgen met de longtailboat naar de klongs en floating market.

Nog even en de slippers kunnen weer aan.................

Hallo en welkom op ons reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens onze reis naar Thailand en Bali. Vanaf 25 juni zul je hier dan ook regelmatig nieuweverhalenenfoto'svinden, en viade kaartweet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over de reis die we gaan maken vind je inhet profiel.

Ik zie je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!